вторник, 22 януари 2013 г.

Заместители на захарта - 2 част

Сега ще продължа да ви информирам за полезните заместители на захарта, които можете да използвате във вашите сладкиши и печива.


Сироп от кафяв ориз: 1 1/3 чаши = 1 чаена чаша захар 

Сироп със златист цвят. Има леко карамелен вкус с лек оризов послевкус. Някои откриват едно неприятно усещане за вкус ( горчиво ), а други не го забелязват. Може би ще искате да опитате малко преди да използвате голямо количество при печене. Този сироп не е по-сладък от захарта. Когато печете, ще трябва да намалите мокрите съставки с ¼ чаша за всяка чаша оризов сироп, който използвате. Действа добре, като свързващо вещество, така че, ако искате, да го използвате, пестеливо и го комбинирате с друг подсладител. 

Кокосова захар: 1 чаша = 1 чаша кафява захар 

Кокосовата захар е с мек аромат на захар, меласа. Тя се чувства, мирише, и на вкус е забележително, като кафява захар, но е само с половината от гликемичения индекс. Тя е чудесен заместител при печене, когато имате нужда повече от сух, отколкото течен заместител на захарта. Въпреки че е доста скъпа, аз наистина харесвам кокосовата захар. 

Палмова захар: 2/3 чаша = 1 чаена чаша захар 

Тя се разтваря, разтапя се и вкуса и е почти като на захарта, но е естествена и най-важното – не е рафинирана. Извлича се от цветовете на кокосовите палми като се събира старателно цветния нектар от тях. Този нектар след това се изсушава по естествен начин и се образуват кафяви кристали – богати на витамини и минерали, хранителни вещества, към които спадат калий, цинк, желязо и витаминиB1, B2, B3 и B6. 

Напоени пюрирани фурми: 6-7 = 1 чаена чаша захар 

Фурмите сами по себе си са с много високо съдържание на естествени захари. Накиснете една шепа от тях, пюрирайте и добавете към вашите мокри съставки, за да замените захарта. Те действат добре, като полезно свързващо вещество и придават хубав аромат на печивото. Аз ги харесвам в кора за пай, и бисквити. Намалете мокрите съставки с 1 / 4 чаша, ако ги използвате. 

Сушени плодове: 

Сушени фурми, смокини, стафиди, кайсии, сливи и други сладки сушени плодове добавят значителна сладост на сладкишите. Можете да ги нарежете или се накисват през нощта, след това ги пасирате на пюре, като течнен заместител на захарта. Те също така съдържат фибри, които свързват добре съставките и добавят влага в печивото. За допълнителна сладост, опитайте и накиснете сушени плодове (като смокини) в малко ябълков и лимонов сок, стават наистина меки и лепкави. Получава се много сладка смес, и няма да имате нужда от бяла захар! 

Подправки: 

Когато искате да подобрите сладкият вкус на печивото, опитайте да използвате подправки, като: 1 ч.л. канела, ½ чаена лъжичка карамфил, ½ ч.л. бахар и ½ чаена лъжичка джинджифил. Опитайте и 1-2 чаени лъжички или повече анасон. Те се съчетават добре в бадемови или ванилови бисквитки. Тези подправки дават илюзия за сладост, и могат да увеличат илюзията за сладост, когато ги използвате заедно с други заместители на захарта. 

Пресни плодове: 

Опитайте да добавите ситно настъргана лимонова кора или портокалова или използвайте замразени малини или боровинки, в съчетание с препечени орехи. Често контраста на леко тръпчивият вкус от плодовете с богатството на сладки ядки прави останалата част от вкуса на десерта по-сладък от нормалното. 

Сол: 

Вярвате или не, само с най-малката щипка сол създаваме чувство в устата си, че десерта е с по-добър вкус и по-сладък, отколкото ако сте добавили повече захар. 

Други подсладители : 

Сироп от нар или Сироп от фурми : 

Намират се по магазините за източни стоки.

Няма коментари:

Публикуване на коментар